Consells Cube

Per què no aconsegueixo resultats?

Pin It

arnau abancoAlguna vegada t’has preguntat com és que tot i venir al gimnàs a fer exercici amb regularitat, no obtens resultats? Entrenes al gimnàs però no obtens els resultats que t’agradaria obtenir? Estàs cansat/da que la teva forma física no millori? Tens la sensació d’estar sempre igual? Estàs intentant perdre pes i no ho aconsegueixes?

Si t’has sentit identificat/da amb alguna d’aquestes preguntes, tinc dues notícies per tu. Primer la dolenta: tens un problema. Però després sempre ve la bona: hi ha molt pocs problemes que no tinguin solució, i t’asseguro que aquest en té. Si no, els professionals de la salut ja ens hauríem quedat sense feina fa temps!
Bé, anem a entrar més profundament al tema. M’agradaria llençar-te una reflexió, que és probable que ja hagis llegit i/o sentit alguna vegada, però que és molt il·lustrativa i que ens ve com a anell al dit:
“Si busques resultats diferents, no facis el mateix de sempre”.

És bastant probable que si no obtens resultats simplement és perquè el que fas no és efectiu. I el que fa que no sigui efectiu, poden ser varis motius. Aquests en són alguns:

  • L’activitat física feta no és la més adequada per al teu objectiu. Has demanat a algun/a professional del sector que t’ajudi a escollir l’exercici que millor s’adapti a les teves necessitats? Fer activitat física al gimnàs és fàcil, fer activitat física efectiva, no tant. Per tant el meu consell en aquest cas és que com en la resta d’àmbits de la vida, posa’t sempre en mans d’un/a professional.
  • Activitat excessivament repetitiva. Sovint veig usuaris/es del gimnàs que sempre, tots i cadascun dels dies que venen al gimnàs, fan el mateix entrenament. Un entrenament en que segueixen el mateix ordre, realitzen el mateix temps i intensitat de cada exercici, i que per dir-ho de manera col·loquial, al seu cos no li fa ni pessigolles! El principi de la varietat és un dels principis claus de l’entrenament, i es basa en que el teu cos necessita estímuls diferents per generar adaptacions i per tant progressar o millorar. El consell en aquest cas seria que el teu entrenament sigui variat i que estimulis el teu cos de maneres diferents.
  • Activitat física i alimentació: el binomi indispensable per a l’obtenció de resultats. Quan algú em pregunta sobre aquesta qüestió en relació a la pèrdua de pes, sempre responc el mateix. Si només treballes a nivell d’hàbits alimentaris, els teus resultats seran “x”. Si només treballes a nivell d’activitat física, seran “y”. Però si combines els dos i al mateix temps que adquireixes nous hàbits d’exercici, millores els teus hàbits alimentaris, els resultats es multipliquen exponencialment. I això no només és aplicable a l’àmbit de la pèrdua de pes, l’alimentació és un factor clau en qualsevol activitat física. Una alimentació de qualitat sempre ajuda a millorar el rendiment. És probable que si l’activitat física que fas és correcta però no aconsegueixes els resultats que vols, el teu problema sigui que no menges prou bé. Així doncs el consell en aquest cas és clar: acompanya els teus hàbits d’exercici d’una bona alimentació.
  • Incongruència. Moltes vegades, pensem una cosa, en diem una altra i n’acabem fent una que no té res a veure amb el que pensem. És importantíssim que el que fem estigui alineat amb el que pensem. Si vols perdre pes, i dius que vols perdre pes però després no cuides la teva alimentació, o només vas un dia a la setmana al gimnàs, el que fas no està alineat amb el que penses i amb el que vols realment. És probable que aconseguir els teus objectius impliqui canviar alguns hàbits nocius que tens adquirits i que això requereixi un cert esforç. Un exemple bastant típic. De dilluns a divendres vas al gimnàs sovint i entrenes fort i menges de manera saludable, però arriba el cap de setmana i no fas res d’exercici i menges sense control. Resultat: tot el que guanyes en 5 dies, ho perds en 2. Així és normal que no aconsegueixis resultats. En aquest cas, el consell que et dono és que intentis ser conscient de què vols aconseguir i que actuïs en conseqüència. Davant la dificultat de canviar hàbits nocius, posa en valor la satisfacció que dóna obtenir resultats i ser congruent amb el que penses.

Així que si t’has sentit identificat/da amb alguna cosa que has llegit, et convido a que et posis a les nostres mans. Deixa’t cuidar pels professionals de Cube, que de ben segur tenim el que et fa falta per aconseguir obtenir resultats:

  • Entrenament personal. Sens dubte la millor opció per aconseguir resultats és posar-te en mans d’un/a professional que entreni amb tu, aconseguint multiplicar els resultats del que fas. Adquisició d’hàbits saludables, aprenentatge de la tècnica més correcta dels exercicis que realitzes, sentir-te acompanyat/da en la consecució dels teus objectius són alguns dels molts beneficis que té l’entrenament personal. I no només cal plantejar-se l’opció d’entrenar exclusivament amb aquest sistema. Una sessió setmanal et pot aportar un plus de motivació i d’aprenentatge tècnic que pots incorporar a la resta de sessions setmanals que fas pel teu compte.
  • Programa d’exercici. Qualsevol tècnic/a del club et pot dissenyar un programa d’exercici adaptat a les teves necessitats i que t’ajudi a aconseguir els teus objectius. Podem analitzar el que estàs fent fins ara, veure perquè no estàs obtenint resultats i introduir els canvis adequats.
  • Valoració de la composició corporal. Gràcies a la bàscula Inbody podem fer-te un anàlisi de la composició corporal detallat que ens indiqui la teva massa muscular i massa grassa i ens ajudi a valorar el teu estat i els canvis que es vagin produint amb més precisió i detall.
  • Assessorament nutricional. Des de fa un temps contem amb la presència de la Cristina, la dietista-nutricionista que et pot ajudar a millorar els teus hàbits nutricionals i per tant, millorar l’assoliment dels teus objectius.

És tot, espero que els meus consells t’hagin estat d’utilitat, i em poso a la teva disposició per resoldre qualsevol dubte o comentar qualsevol aspecte en relació a l’article (o no).
Salut!!!

Arnau Abancó Tudó

Pin It

Cube

Horari

Dill-Div 6:30 a 22:30h
Dissabtes 8:00 a 21:00h
Diumenges i festius: 8:00 a 15:00h

DUO

Horari

Dill-Div 6:30 a 22:30h
Dissabtes 8:00 a 15:00h
 

Contacte Cube

Agustí Coll, 2-12 . P.I. Els Trullols
08243 Manresa (BCN)
Tel: 938 787 559
cube@cube.cat

Contacte DUO

Alcalde Armengou, 12
08242 Manresa (BCN)
Tel: 938 749 704
duo@cube.cat